×

    آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟

    1. خانه
    2. دسته کاشت مو
    3. آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟
    مردی با موهای گندمی و پر پشت

    اگر شما هم کاندید کاشت مو باشید، قطعا زمان زیادی را در خصوص این عمل زیبای و نتایج آن فکر می‌کنید. شاید تصورتان از مدت ماندگاری کاشت مو، مشاهده موهای کم پشت و تکه تکه در نواحی مختلف سر بعد از چند سال باشد؛ اما خوشبختانه، پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر در نتیجه نهایی کاشت مو مشاهده شده است، نشان دهنده موفقیت‌های فوق‌العاده در این حوزه است.

    مدت ماندگاری کاشت مو از مهم‌ترین پارامترهای قانع‌ کننده افراد کاندید برای کاشت مو است. طبق تحقیقات انجام شده، نتیجه نهایی کاشت مو دائمی است و کاشت مو در دسته بندی روش‌های ماندگار قرار می‌گیرد و مدت زمان ماندگاری کاشت مو، بالا است.

    کاشت مو چیست؟ آیا نتیجه نهایی کاشت مو دائمی است؟ آیا ریزش مو نشانه ناموفق بودن کاشت مو است؟ آیا یک جلسه کاشت مو برای همه کافی است؟ در ادامه مطلب به پاسخ این سوالات می‌پردازیم.

    پس تا پایان همراه ما باشید!

     

     

    کاشت مو چیست؟

    کاشت مو یا ترمیم مو یکی از روش‌های مطلوب برای برطرف کردن موهای کم پشت و طاس در نواحی مختلف سر است.

    معمولا با استفاده از بانک مو و تخصص یک پزشک باتجربه در این زمینه، می‌توانید شاهد کاشت و رویش موهای طبیعی باشید. مدت ماندگاری کاشت مو تقریبا دائمی است و شما بعد از کاشت مو می‌توانید با مراقبت‌های بعد از کاشت، موهای طبیعی و دائمی داشته باشید.

     

    آیا نتیجه نهایی کاشت مو دائمی است؟

    اگر از پروسه کاشت مو مطلع باشید، قطعا می‌دانید که فولیکول‌های مو به دو روش مختلف از بانک مو استخراج می‌شوند.

    در یک روش، طی پروسه‌ای با قلم‌های مخصوص فولیکول‌های مو برداشته می‌شوند و سپس، برای کاشت در محل جدید آماده می‌شوند.

    در روش دیگر نیز، فولیکول‌های مو به‌صورت نواری از بانک مو استخراج می‌شوند و برای قرار گرفتن در محل جدید، عمل جداسازی فولیکول بر روی آن‌ها انجام می‌شود.

    در واقع، این پروسه اگر توسط پزشک متخصص و حرفه‌ای انجام شود، بدون ریسک ریزش مو و ازبین رفتن کاشت موهای انجام شده به نتیجه می‌رسد؛ اما در صورتی‌که کاشت مو توسط پزشک حرفه‌ای و متخصص در این زمینه انجام نشود، هیچ تضمینی برای مدت زمان ماندگاری کاشت مو نیست.

     

    تزریق به پوست سر یک زن

    در کاشت مو موفق، معمولا پروسه‌ای سه ماهه وجود دارد که ریزش مو صورت می‌پذیرد. این پروسه‌ کاملا طبیعی است و ارتباطی به نتیجه نهایی کاشت مو ندارد. بعد از این مرحله، موها مجدد شروع به رشد می‌کنند و تا حدود شش ماه بعد، همین پروسه تکرار می‌شود تا موهای روییده جدید، ضخیم‌تر، باکیفیت‌تر و ماندگار باشند.

    آیا ریزش مو نشانه ناموفق بودن کاشت مو است؟

    اگر نتیجه نهایی کاشت مو را با دقت رصد کنید، قطعا شاهد ریزش مو در زمان‌های مختلفی هستید. شاید فکر کنید که مدت ماندگاری کاشت مو کوتاه است؛ اما این ریزش‌های مقطعی بعد از کاشت مو طبیعی است و هیچ نشانی از نتیجه ناموفق کاشت مو ندارد.

    ریزش مقطعی در 6 ماه و 12 ماه اول بسیار طبیعی است. بعد از رویش مجدد، طول عمر فولیکول‌ها و زمان استراحت آن‌ها به‌طور طبیعی انجام می‌شود. در واقع، موهای کاشته شده مانند موهای طبیعی هر انسان، دارای ریسک مشکلات مختلفی هستند که در طی آن، دچار توقف رویش شوند؛ اما معمولا نتیجه نهایی کاشت موی موفقیت‌آمیز، عمر طولانی مو را نشان می‌دهد.

    انواع روش کاشت مو

    کاشت مو معمولا با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. هر یک از روش‌های کاشت مو مختص افراد با ویژگی‌ها و انتظارات متفاوت است.

    پزشک متخصص براساس شرایط هر مراجعه کننده، روش خاصی از کاشت مو را پیشنهاد می‌کند. در ادامه به معرفی هر یک از روش‌های کاشت مو می‌پردازیم:

    جالب است بدانید که هر دو این روش‌ها، در مدت ماندگاری کاشت مو مشابه هستند و افراد با نتیجه نهایی کاشت مو دائمی مواجه خواهند بود.

    1- کاشت مو به روش FUT

    کاشت مو به روش FUT معمولا برای افرادی مناسب است که دارای بانک مو قوی هستند و پزشک متخصص امکان برداشت نواری از بانک مو را دارد.

    در این روش یک نوار از فولیکول‌های مو باهم از پشت سر برداشته می‌شود و سپس، پروسه جداسازی فولیکول‌های مو و آماده سازی آن برای کاشت آغاز می‌شود.

    پزشک بعد از طراحی خط رویش مو و محل‌های موردنظر جهت کاشت موهای جدید، اقدام به کاشت فولیکول‌ها در نواحی موردنظر می‌کند.

    نتیجه کاشت مو با این روش نیز دائمی است.

    2- کاشت مو به روش FUE

    در کاشت مو به روش FUE پزشک متخصص اقدام به برداشت فولیکول‌های مو به‌وسیله پانچ‌های مخصوص می‌کند. با این اقدام، بانک مو فولیکول‌های موردنیاز جهت کاشت مو را در اختیار پزشک متخصص قرار می‌دهد تا در محل موردنظر عمل کاشت مو طبیعی انجام شود.

    این روش برای افرادی که بانک مو ضعیفی دارند نیز، مناسب است. شما با استفاده از این روش می‌توانید مدت ماندگاری کاشت مو بالا و دائمی را تجربه کنید.

    آیا یک جلسه کاشت مو برای همه کافی است؟

    یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین سوالاتی که توسط افراد کاندید کاشت مو پرسیده می‌شود، تعداد دفعاتی است که باید برای کاشت مو مراجعه کنند. در واقع، ذهنیت تنها یک بار کاشت مو و یک عمر مو داشتن، بسیار اشتباه است؛ زیرا پزشک متخصص با بررسی شرایط هر یک از افراد متقاضی کاشت مو، روند درمانی خاصی را توصیه می‌کند.

     

    مدت ماندگاری کاشت مو

    در بعضی شرایط ممکن است پزشک متخصص تنها یک جلسه کاشت را برای فرد لازم بداند. در برخی مواقع نیز، جلسات درمانی کاشت مو ممکن است به دو یا سه جلسه نیز، برسد؛ پس نمی‌توان گفت که کاشت مو تنها در یک جلسه برای همه افراد کاندید کاشت مو کافی است؛ زیرا نتیجه نهایی کاشت مو در هر فرد متفاوت است و گاهی بعد از مشاهده نتیجه اولین کاشت، پزشک متخصص استراتژی درمان را تغییر می‌دهد؛ پس همه‌چیز بستگی به اثرگذاری نهایی کاشت مو و نظر پزشک خواهد داشت.

    بررسی طولانی مدت الگو ریزش

    یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در نتیجه کاشت مو اثرگذار است، بررسی پزشک متخصص از الگو ریزش مو در افراد مختلف است. معمولا پزشک با انجام آزمایشات مختلف و بررسی دقیق علت ریزش مو در مراجعه‌کننده، الگو ریزش را مشخص می‌کند.

    اگر علل ریزش مو کماکان در فرد باقی مانده باشد، پزشک جهت درمان و بهبود شرایط، فرد را به متخصص پوست و مو ارجاع می‌دهد و یا خود نسبت به درمان اقداماتی انجام می‌دهد.

    مجموعه این اقدامات به‌دلیل افزایش مدت ماندگاری کاشت مو انجام می‌شود. زمانی که علت اصلی از دست دادن موهای قبلی ازبین نرفته باشد، ریسک اثرگذاری آن در نتیجه نهایی کاشت مو زیاد است؛ پس پزشک با این اقدامات، توانایی اعمال تغییرات در نتیجه انتهایی کاشت مو را دارد.

    ·         مراجعه به پزشک متخصص کاشت مو

    قطعا ریزش مو نگرانی‌های زیادی برای شما ایجاد کرده است. هرچه موهای طبیعی‌تان بیشتر دچار ریزش می‌شود، استرس شما از بابت نحوه کاشت مو و چگونگی جایگزینی موهای ازدست رفته نیز بیشتر می‌شود؛

    اما بهترین کاری که می‌توانید در چنین شرایطی انجام دهید، مراجعه به پزشک متخصص کاشت مو است. اگر پزشک متخصص و باتجربه‌ای در این زمینه انتخاب کنید، قطعا تحقیقات در راستای تشخیص علت ریزش مو آغاز می‌شود.

    پزشک متخصص با تشخیص علل ریزش مو و درمان آن، می‌تواند کاشت مو را به‌عنوان راه تضمین‌شده و موفق برای داشتن موهای طبیعی در نواحی دچار ریزش مو، پیشنهاد کند.

    نتیجه نهایی کاشت مو معمولا بعد از توقف ریزش مو، موفقیت‌آمیز و رضایت‌بخش است. شما می‌توانید با مراجعه به پزشک متخصص کاشت مو و قرار گرفتن در پروسه بررسی و تشخیص، شانس به‌دست آوردن موهای طبیعی و جدید را داشته باشید و از نتیجه نهایی کاشت مو رضایت پیدا کنید.

    آیا کاشت مو در همه افراد دائمی است؟

    اگر بخواهید به دائمی بودن کاشت مو استناد کنید، باید این موضوع را درنظر بگیرید که شرایطی بدنی در هر انسان با دیگری متفاوت است.

    در عمل‌های جراحی پیوند عضو نیز چنین شرایطی وجود دارد. حتی در شرایطی که کلیه فاکتورهای لازم توسط پزشکان بررسی می‌شود، بعد از عمل پیوند شاهد پس زدن آن توسط شخص گیرنده هستیم.

    همین موضوع، نشان دهنده تفاوت در نتیجه نهایی کاشت مو است. کاشت مو، عمل پیوند مو از بانک مو فرد به نواحی جدید جهت کاشت است؛ پس بدیهی است که احتمال پس زدن کاشت مو و نامطلوب بودن نتیجه نهایی کاشت مو وجود دارد.

    اما عموما چنین اتفاقی نمی‌افتد و مدت ماندگاری کاشت مو برای افراد رضایت‌بخش است. کمتر فردی پیدا می‌شود که توسط پزشک متخصص و باتجربه کاشت مو را انجام داده باشد و شاهد چنین اتفاقی باشد.

    چگونه نتیجه نهایی کاشت مو را حفظ کنید؟

    قطعا باتوجه به توضیحاتی ‌که تا اینجا مطالعه کردید، متوجه پارامترهای مختلف اثرگذار در نتیجه نهایی کاشت مو شده‌اید.

    در واقع، بدن انسان به‌دلیل سوابق و پیشینه بیماری‌ها و شرایط مختلفی که تجربه کرده است، واکنش‌های متفاوتی به کاشت مو می‌دهد. در این میان، عواملی وجود دارد که به‌وسیله آن می‌توانید نتیجه نهایی کاشت مو را بهبود ببخشید.

    استفاده از این راه‌کارها به شما کمک می‌کند تا حدود 12 ماه بعد از کاشت مو، نتیجه فوق‌العاده‌ای از آن مشاهده کنید.

    در ادامه به بررسی دقیق تر این موضوع می‌پردازیم:

    1- انتخاب پزشک متخصص و حرفه‌ای کاشت مو

    یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین عواملی که به شما کمک می‌کند تا از نتیجه نهایی کاشت مو راضی باشید، انتخاب پزشک متخصص و باتجربه در زمینه کاشت مو است.

    معمولا پزشکانی که سوابق درخشانی در این زمینه دارند، با استفاده از تجربیات به خوبی کاشت مو را مدیریت می‌کنند، تا باکیفیت‌ترین فولیکول‌های مو به سلامت در محل جدید کاشته شوند.

    پزشکان باتجربه معمولا با تاکید و آموزش افراد، در خصوص مراقبت‌های بعد از عمل کاشت، می‌توانند بهترین نتیجه نهایی کاشت مو را از افراد کاندید کاشت مو مشاهده کنند.

    2- مصرف داروهای آنتی بیوتیک

    عفونت و آسیب به فولیکول مو یا پوست سر، موضوع مهم دیگری است که در نتیجه نهایی کاشت مو اثرگذار است. در صورتی که شما مراقبت‌های بعد از کاشت را جدی بگیرید و داروهای تجویزی پزشک مانند آنتی بیوتیک را راس ساعات مقرر استفاده کنید، ریسک بروز مشکلاتی مثل عفونت و آسیب به بافت سر و فولیکول‌های مو کاهش می‌یابد و می‌توانید کاشت موفقیت‌آمیزی را تجربه کنید.

    3- مصرف داروهای تقویتی

    قطعا یکی از علل ریزش مو، کاهش ویتامین‌ها و مواد مغذی در بدن انسان است. پزشک بعد از کاشت مو و انجام آزمایشات مختلف، اقدام به تجویز داروهای تقویتی می‌کند. با مصرف این داروها، احتمال افزایش مدت زمان ماندگاری و بهبود نتیجه نهایی کاشت مو افزایش می‌یابد. شما می‌توانید با مصرف این داروهای تقویتی، ریشه مو را تقویت نموده و موهای ضخیم‌تری بعد از هر بار ریزش، داشته باشید.

    4- افزایش خون رسانی به ریشه مو

    قطعا اصلی‌ترین بخشی که موها از آن تغذیه می‌کنند، ریشه مو است. شما با انجام درمان‌های کمکی بعد از کاشت مو می‌توانید موهای باکیفیت‌تری را تجربه کنید و نتیجه نهایی کاشت مو را به‌طور معجزه آسایی بهبود ببخشید.

    استفاده از درمان‌هایی مثل PRP، درمارولر و کوکتل‌های تقویتی مو، به شما کمک می‌کند تا پس از ریزش‌های اولیه، رویش مو موفقی را تجربه کنید. معمولا با خون رسانی و تغذیه بهتر ریشه مو، در نهایت نتیجه کاشت مو بسیار بهتر از قبل خواهد بود.

    هزینه کاشت با نتیجه کاشت مو موفق چقدر است؟

    اطلاع از هزینه کاشت مو به افراد کاندید انجام آن کمک می‌کند تا تصمیم درستی برای این کار بگیرند. معمولا برای مشخص کردن هزینه کاشت، باید ابتدا تحقیق درخصوص پزشکان متخصص و باتجربه در این حوزه را شروع کنید.

    بعد از مشاهده نمونه کارهای پزشکان متخصص و دریافت هزینه کاشت توسط هر کدام، می‌توانید نسبت به مقایسه آن اقدام کنید.

    نتیجه ثانویه کاشت مو معمولا چندان ارتباطی به این هزینه ندارد. هر چند، داشتن پرسنل متخصص و مجرب در کنار پزشک، به همراه تیم دستیاران کاشت مو و کیفیت تجهیزات، همگی از عوامل اثرگذار در نتیجه نهایی برای کاشت مو است. پس سعی کنید با یک مقایسه صحیح از هزینه کاشت توسط پزشکان مختلف و مشاهده نمونه کارهای واقعی هر کدام، تصمیم به انتخاب بگیرید.

    جمع بندی

    قطعا اگر تصمیم به انجام کاشت مو داشته باشید، مشاهده نتایج کاشت مو برای‌تان اهمیت زیادی دارد. مدت ماندگاری کاشت مو به شما کمک می‌کند تا هزینه مجدد برای کاشت پرداخت نکنید؛ اما توجه داشته باشید که نتیجه نهایی کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد. سعی کنید بعد از کاشت مو مراقبت‌ از آن‌ را در اولویت قراردهید و باتوجه به نکاتی که در بالا اشاره شد، بهترین نتیجه نهایی کاشت مو را شاهد باشید.

    در این مقاله به طور کامل درباره نتایج دائمی بودن فرآیند کاشت مو صحبت شد. نتایج کاشت مو برای همه افرادی که متقاضی استفاده از این روش هستند، دارای اهمیت است. اگر شما یکی از داوطلبان انجام کاشت مو باشید، قطعاً به مدت زمان ماندگاری و دوام موهای کاشته شده فکر خواهید کرد. روش‌های کاشت مو امروزه بسیار متعدد و پیشرفته هستند.

     استفاده از فناوری‌های جدید برای کاشت موی سر، باعث شده است تا نتایج این کار برای بسیاری از افراد دائمی باشد. دائمی بودن و ماندگاری فرایند کاشت مو تا حد زیادی به مهارت پزشک متخصص بستگی دارد. اگر پزشک توانایی لازم برای برداشتن فولیکول‌های مو و پیوند زدن آن به ناحیه طاس سر را داشته باشد، بدون شک ماندگاری موهای کاشته شده دائمی خواهد بود. با این حال، بسیاری از افرادی که فرایند کاشت مو را انجام داده‌اند، با کوچکترین ریزش مو احساس نگرانی می‌کنند.

    این دسته از افراد باید بدانند که ریزش موی سر در ۶ الی ۱۲ ماه اول بعد از انجام کاشت مو کاملا طبیعی است. این موضوع نشان می‌دهد که چرخه رشد موی سر شما به شکل طبیعی ادامه پیدا کرده است. شاید تصور کنید یک جلسه کاشت مو برای همه افراد کافی باشد؛ اما پزشک باید قبل از انجام کاشت، الگوی رشد موی سر شما را مورد بررسی قرار دهد. سپس متناسب با آن، تعداد جلسات لازم برای کاشت مو را اعلام کند.

    سوالات متداول نتایج کاشت مو

    [/vc_column_text][vc_toggle title=”چه زمانی می‌توان نتیجه نهایی کاشت مو را مشاهده کرد؟”]

    زمانی که تارهای مو به رشد طبیعی خود رسیده باشند. همچنین زخم‌ها از بین رفته و بتوان موها را به راحتی حالت داد. 

     

    [/vc_toggle][vc_toggle title=”ریزش مو بعد از انجام کاشت از چه زمانی آغاز می‌شود؟”]

    معمولا ریزش موها در هفته اول بعد از انجام کاشت مو آغاز می‌شود و ناحیه اهداکننده هم هنوز زخم است. 

     

    [/vc_toggle][vc_toggle title=”ریزش مو بعد از کاشت تا چه زمانی ادامه می‌یابد؟”]

    ریزش موها از هفته اول یا سوم آغاز شده و تا انتهای ماه اول ادامه پیدا می‌کند. این ریزش مو کاملا طبیعی است و مشکلی ایجاد نخواهد کرد. 

     

    [/vc_toggle][vc_toggle title=”بهترین نتیجه کاشت مو چه زمانی قابل مشاهده خواهد بود؟”]

    تقریبا ۶ الی ۱۲ ماه بعد از انجام کاشت مو، می‌توان نتایج طبیعی را مشاهده کرد. در این حالت تارهای مو وارد چرخه رشد طبیعی شده و ظاهر سر بسیار مناسب خواهد بود.

    نوشتهٔ پیشین
    بهترین داروهای بعد از کاشت مو
    نوشتهٔ بعدی
    دلایل ریزش ریش و سبیل در آقایان

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Fill out this field
    Fill out this field
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    شما باید با قوانین موافقت کنید.

    دکتر آرش نجف بیگی

    دکتر آرش نجف بیگی

    عضو هیات علمی دانشگاه/فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی/عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا

    آخرین مقالات