×

    مدت بی حسی سر بعد از کاشت مو چقدر است؟

    1. خانه
    2. دسته کاشت مو
    3. مدت بی حسی سر بعد از کاشت مو چقدر است؟
    بی حسی سر بعد از کاشت مو
    [vc_toggle title=”تا چه زمان بعد از جراحی کاشت مو، سرم بی‌حس است؟”]باقی ماندن بی‌حسی تا چند روز پس از پیوند مو در بین بیماران بسیار شایع است. در رابطه با این عارضه، جای نگرانی وجود نخواهد داشت. این کاملا طبیعی است که تحت تزریق موضعی بی‌حسی، و تحریک پوست سر، تا چند روز چیزی روی پوست سر خود، حس نکنید. کاملا موقتی بوده و پس از جراحی رفته رفته کاهش می‌یابد.[/vc_toggle][vc_toggle title=”آیا ممکن است، بعد از کاشت مو دیگر حس به پوست سرم بازنگردد؟”]خیر- مانند هر عمل جراحی تهاجمی، کاشت مو نیز عوارضی با خود به همراه دارد. یکی از این عوارض بی‌حسی موقتی پوست سر پس از پیوند مو خواهد بود. بی‌حسی عارضه‌ای رایج اما کوتاه مدت است که در زمان کوتاهی از بین خواهد رفت. تحت نظر پزشکان متخصص و توانمند، هیچگونه آسیب دائمی به عصب در طی پیوند مو رخ نخواهد داد.[/vc_toggle][vc_toggle title=”آیا می‌شود با مالش و فشار پوست سرم، به مرور حس را به آن برگردانم؟”]خیر- با اینکار شما نه تنها نمی‌توانید این عارضه پس از عمل را از بین ببرید، بلکه ممکن است آسیب بیشتری به پوست و موی خود وارد کنید. پس از کاشت مو پوست و پیوندهای موی شما به شدت حساس هستند و نیامند مراقبت بسیار زیاد می‌باشند. در این زمان نباید هیچ فشار و مالشی انجام شود تا فولیکول‌ها به خوبی در جای خود محکم شوند.[/vc_toggle][vc_toggle title=”چرا بعد از جراحی پیوند فولیکول مو، احساس بی‌حسی در پوست سرم می‌کنم؟”]در زیر پوست سر اعصاب کوچک و ضعیفی وجود دارند. این اعصاب به سطح پوست بسیار نزدیک هستند. برای برداشت و کاشت فولیکول مو در دو ناحیه اهدا کننده (که همان بانک مو است) و دریافت کننده (که همان پوست سر است) برش‌های کم عمقی در پوست ایجاد می‌شود. در حین جراحی ممکن است این برش‌ها به بخشی از اعصاب وارد شده و آسیب وارد کند. به همین دلیل طبیعی است تا بهبودی مجدد عصب‌ها، مدتی احساس بی‌حسی داشته باشید.[/vc_toggle]

    روش های درمان بی‌حسی سر پس از کاشت مو

    روش‌های درمان بی‌حسی سر پس از کاشت مو، تنها به انتخاب درست پزشک شما معطوف می‌شود. هیچ جراحی و اتاق عملی بدون ریسک و عارضه نخواهد بود. همان مقدار که پیوند مو برای یک فرد با مشکلات طاسی مفید است به همان اندازه نیز می‌تواند عوارضی برای فرد وجود داشته باشد.

    تحت راهنمایی‌های یک پزشک متخصص معتبر کاشت مو می‌تواند بهترین نتیجه‌ها را به همراه داشته باشد. در مقابل اگر جراحی به درستی انجام نشود، می‌تواند عواقبی همچون ریزش مو، عفونت و بی‌حسی طولانی مدت را برای بیمار سبب شود.

    کاشت مو یک پروسه درمانی زیبایی است که بیمار با آگاهی کامل از فواید و خطرات ناشی از عمل، آن را انتخاب می‌کند. عوارض احتمالی این جراحی در مقایسه با فوایدی که به همراه خواهد داشت، اصلا به چشم نخواهد آمد.

    یکی از خطرات جراحی زیبایی پیوند موی سر، بی‌حسی موقت است که غالبا در محل بانک مو و پیوند مو رخ می‌دهند. اگر برای انجام این عمل زیبایی پیوند مو، پزشکی توانمند با سابقه جراحی‌های موفق و دارای تحصیلات مرتبط و عالی باشد، برگزینید. اطمینان حاصل کنید که این روش زیباسازی، با کمترین عارضه برای شما انجام خواهد شد.

    پس از اعمال داروی بی‌حسی موقت به پوست سر و ناحیه اهدا کننده، در طول زمان جراحی بیمار هیچ احساس دردی نخواهد داشت. پوست کاملا برای مدتی که پیوند انجام شود، بی ‌حس خواهد ماند. پس از جراحی نیز تا مدتی این کرخی روی پوست ماندگار است اما به مرور فروکش خواهد کرد. اما اگر این حس تا چند روز باقی بماند و از بین نرود. لازم است برای اطمینان از بازگشت حس و مشورت بیشتر، به پزشک فوق تخصص پوست و زیبایی خود مراجعه کنید.

    با مراجعه به پزشک، ایشان به شما اطمینان خاطر می‌دهند که یکی از روش‌های درمان بی‌حسی سر پس از کاشت مو، کنترل تورم پوست سر و کمی صبوری خواهد شد. هیچ داروی قطعی برای درمان این کرخی پوست سر تجویز نمی‌شود. ممکن است تنها برای کم شدن تورم برای شما داروی ضد التهاب تجویز شود. همچنین شما می‌توانید با کمک کیسه کمپرس یخ، که سبک باشد و فشاری به پوست سر وارد نکند، این تورم را کاهش بخشید.

    [vc_single_image image=”8432″ img_size=”full” alignment=”center”]

    برای مقابله با ریزش مو پیشنهاد می شود مقاله های درمان ریزش مو با PRP و درمان ریزش مو با مزوتراپی را مطالعه کنید.

    بی‌حسی سر پس از کاشت مو چه مدت ادامه دارد؟

    بی‌حسی سر پس از کاشت مو، در صورت رعایت دستورالعمل‌‌های جراح توانمند شما، سریعا رفع خواهد شد. بی‌حسی پوست در واقع یعنی متوجه شدن احساساتی مانند، درد، گرما، سرما و فشار که موقتا بخشی از بدنتان آن‌ها را از دست بدهد. در این حالت اعصاب از کار افتاده و توانایی تشخیص این تغییرات در پوست را نخواهند داشت.

    احساساتی مانند گزگز شدن، خارش و سوزن سوزن شدن پوست از نشانه‌های خوبی است که بعد از رفتن اثر داروی بیهوشی با آن مواجه خواهید شد. این یعنی عصب تحریک شده خفته شما، در حال بیدار شدن و رو به بهبودی خواهد بود.

    روند ریکاوری و درمان برای هر بیمار متفاوت است. عارضه‌های حاصل از جراحی در هر بیمار با سرعت متفاوتی بهبود می‌یابد. همچنین در هر فرد با توجه به مساحت ناحیه درمان، وسعت برداشت مو از ناحیه اهدا کننده و انتخاب نوع فرآیند پیوند مو مناسب او، ممکن است از یک تا شش ماه زمان ببرد تا حس پوست به حالت نرمال بازگردد.

    هیچ روش مطمئن و قطعی برای تسریع بخشیدن دوران بهبودی پس از عمل، نمی‌توان انجام داد. تنها با کمی تحمل و صبر است که می‌توان این عارضه کم خطر را پشت سر گذاشت. به طور کلی تمامی عارضه‌های ناشی از جراحی زیبایی کاشت مو، مانند تورم، کبودی، درد، بی‌حسی سر و غیره… پس از کاشت مو، نهایتا پس از چند هفته تا 6 ماه از بین خواهند رفت.

    عوارض ایجاد بی‌حسی در کاشت مو

    عوارض ایجاد بی‌حسی در کاشت مو بسیار سریع رفع خواهد شد. پیوند فولیکول مو، یکی از ساده‌ترین اما حساس‌ترین راه‌های زیبایی است. تعداد خطراتی که یک جراحی پیوند کاشت مو می‌تواند برای بیمار داشته باشد زیاد و جدی نیست. تمامی عوارض صرفا به دو ناحیه تحت عمل باز می‌گردد و برای دیگر اعضای بدن هیچ مشکلی پیش نخواهد آورد.

    در گذشته به علت نبود امکانات و تجربه کافی جراحان پوست و زیبایی، ممکن بود در حین برداشت و کاشت مو، به عصب‌های ظریف نزدیک به پوست آسیب وارد شود. عصب آسیب دیده در طی زمان کوتاهی می‌توانست مجددا ترمیم گردد. همین موضوع بعضا در مقاضیان کاشت مو، نگرانی و استرس وارد می‌کرد.

    اما امروزه با وجود پیشرفت‌های نوین علوم پزشکی و زیبایی و همچنین وجود تکنیک‌های پیشرفته و جدید در انواع جراحی‌های زیبایی به خصوص پیوند مو، خطر آسیب عصبی و ماندگاری بی‌حسی پوست، عملا دیگر وجود نخواهد داشت. هریک از عوارض احتمالی کاشت مو، حتی در بدترین شرایط خود نیز قابل درمان و مراقبت خواهند بود و جای نگرانی باقی نخواهند گذاشت.

    اگر پس از جراحی احساس کرخی و سوزن سوزن داشتید، این یعنی عصب تحریک شده رو بهبودی است. اما اگر همچنان تا چند روز بی‌حسی احساس کردید، این نشانه ممکن است به دلیل آسیب عصبی باشد که در عمل رخ داده است. تنها راه بروز این آسیب عصبی نیزی برداشت نامناسب گرافت مو در سر و ایجاد برش‌های بیش از حد عمیق برای جای گذاری گرافت درون گودال مو، ایجاد می‌گردد.

    از دیگر آسیب‌هایی که بی‌حسی در کاشت مو ممکن است به همراه داشته باشد، واکنش به آمپول‌هایی است که برای حفظ آرامش و کرخی موضعی به پوست سر تزریق می‌شود. نوع دارویی که استفاده می‌شود ممکن است در فرد واکنش آلرژیک ایجاد کند.

    [vc_single_image image=”8431″ img_size=”full” alignment=”center”]

    اگر از ریزش ریش خود خسته شده اید مقاله دلایل ریزش ریش و سبیل در آقایان را از دست ندهید.

    منشأ بی‌حسی بعد از کاشت مو چیست؟

    منشا بی‌حسی بعد از کاشت مو، علاوه بر عوارض تزریق داروی بی حسی موقت به پوست، می‌تواند آسیب به عصب در حین برداشت و کاشت مو، نیز باشد. بی احساس شدن پوست بعد از جراحی کاشت مو بسیار شایع است. این مشکل صرفا یک عارضه رایج بوده که بزودی از بین خواهد رفت.

    دلیل آن نیز، تحریک عصب نزدیک به پوست است. اعصاب سطحی پوست سبب ایجاد حس‌هایی مانند سردی، گرمی و درد می‌شود. ممکن است در طی برداشت مو یا کاشت، عصب آسیب ببیند. در نتیجه پوست موقتا کاملا بی‌حس و کرخ می‌شود. این عارضه شایع بعد از نهایت ۴ الی ۸ هفته پس از درمان، به همراه دیگر عارضه‌های جراحی زیبایی کاشت مو کاملا رفع خواهد شد.

    عوارض آمپول بی‌ حسی کاشت مو

    عوارض آمپول بی‌حسی کاشت مو، موقتی است. جراحی زیبایی کاشت مو، کاملا بدون درد و راحت انجام می‌شود. این عمل با پیشرفته‌ترین و بی‌خطرترین روش‌ها در معتبرترین کلینیک‌های زیبایی انجام می‌گردد. در طی این عمل از آمپول بی‌حسی موضعی برای کرخ شدن و بی‌درد شدن پوست در بانک مو و سر بیمار استفاده می‌شود.

    عوارض آمپول بی‌ حسی بعد از ۲۴ ساعت و شاید زودتر نیز از بین برود. این موضوع به نوع داروی بی‌حسی و مدت زمان جراحی شما بستگی خواهد داشت. هرچه زمان جراحی و وسعت ناحیه انتقال مو، بیشتر باشد به مقدار داروی بی‌حسی بیشتری نیاز است. در نتیجه زمان بیشتری برای ریکاوری پس از عمل و از بین رفتن این حس نیاز خواهد بود.

    متقاضیان زیبایی پیوند مو ممکن است پس از استفاده از بی‌حسی موضعی عوارض زیر را تجربه کنند:

    • سردرد خفیف
    • خستگی بیش از حد
    • خارش سطحی
    • مشکلات در ادرار کردن پس از عمل
    • خونریزی خفیف
    • تهوع و استفراغ
    • حساسیت و بروز جوش و قرمزی
    • کبودی در ناحیه تزریق
    • سوزن سوزن شدن
    • کرخی طولانی مدت
    • عفونت در ناحیه تزریق
    • پایین آمدن فشار و لرز بدن
    [vc_single_image image=”8430″ img_size=”full” alignment=”center”]

    مطالعه مقاله کاشت مو چقدر دوام دارد؟ را پیشنهاد میکنیم.

    شدت بی‌حسی کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد؟

    شدت بی‌حسی کاشت مو می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. ایمپلنت مو یک عمل زیبایی پزشکی است که همانند هر عمل دیگر، دوران نقاهت و عوارض خواهد داشت. برخی بیماران ممکن است در طول دوره درمان تا بهبودی با این عارضه مواجه نشوند. برخی دیگر نیز ممکن است با برخی از عوارض شایع این روش درمان زیبایی مواجه شوند.

    معمول‌ترین عارضه‌ای که تاکنون پس از این جراحی مشاهده شده است، همین احساس بی‌حسی در ناحیه پوست سر است. داروی بی‌هوشی که به هنگام درمان کاشت مو استفاده می‌شود، موجب خماری و کرخی می‌گردد. این میزان از هر بیمار به بیمار دیگر کاملا متفاوت گزارش شده است.

    بدن برخی بیمار نسبت به این دارو مقاوم‌تر از سایرین بوده است. برخی نیز در برابر انواع داروها بسیار ضعیف هستند. یا ممکن است پوست یک بیمار واکنش آلرژیک نسبت به بی‌حسی از خود بروز بدهد. با توجه به شرایط خاص هر بیمار و سلامت جسمانی او، شدت بی‌حسی کاشت مو در او متغییر خواهد بود.

    به طور کلی شدت بی‌حسی کاشت مو به عوامل زیر می‌تواند بستگی داشته باشد:

    • انتخاب نامناسب یک جراح با مهارت
    • انتخاب نامناسب محل جراحی (کلینیک معتبر و تخصصی)
    • استفاده از داروی بی‌هوشی نامناسب
    • مساحت مورد نیاز برای برداشت مو
    • وسعت انتخابی ناحیه کاشت مو
    • میزان دوز تزریق بی‌حسی
    • انتخاب روش مناسب پیوند مو برای هر بیمار
    • ابتلا به بیماری‌های خاص که موجب واکنش و افزایش مدت بی‌حسی می‌شود.
    • ابتلا به مشکلات پوستی و التهابی
    • حساس بودن بیش از حد پوست
    • آفتاب سوختگی قبل از جراحی
    • داشتن آلرژی به داروی بی‌حسی
    • میزان صبر و تحمل
    • بی تفاوت بودن به مراقبت‌های پس از عمل
    • استریل نگه نداشتن و محافظت از منطقه درمان
    • قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ایجاد آسیب به پوست سر
    • عفونت ناشی از رعایت نکردن نکات توصیه شده پزشک قبل و بعد از عمل
    • قرار گرفتن در آب و هوای آلوده
    • ورزش‌های سنگین و تحریک پوست
    • تعریق طولانی مدت

    برای اطلاعات بیشتر از ورزش بعد از کاشت مو پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه نمایید.

    چه مراقبت‌هایی بعد از کاشت مو، می‌تواند عوارض ناشی از بی‌حسی و جراحی را کاهش دهد؟

    مراقبت‌های لازم بعد از کاشت موفق برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب بسیاز حائز اهمیت است. همان اندازه که جراحی پیوند مو جراحی ساده و کم‌خطر است. به همان اندازه برای نتیجه دادن آن نیازمند مراقبت و حساسیت نسب به آن هستید.

    برای کنترل هرچه زودتر این عارضه‌ها، می‌توانید توصیه‌های زیر را انجام دهید:

    • پس از جراحی نیاز به استراحت کافی در منزل دارید. با استراحت کافی در منزل، به بدن فرصت کافی برای ترمیم زخم‌ها و ریکاوری خواهید داد. اینگونه عصب‌ها هرچه سریعتر به حالت نرمال خود باز می‌گردد.
    • از برخورد و وارد شدن فشار به محل‌های تحت جراحی، محافظت کنید. با تحریک شدن مجدد عصب‌ها و پوست، ممکن است عارضه بی‌حسی مدت زمان بیشتری روی پوست باقی بماند.
    • سعی کنید تا یک هفته دچار آفتاب سوختگی نشوید. اگر پوست سر در اثر تابش شدید خورشید، بسوزد، پوست خشک شده و عصب‌های زیر پوست دیرتر بی‌حسی خود را از دست می‌دهند.
    • برای کاهش خونریزی و تورم تا جایی که ممکن است از مسکن‌ها استفاده نکنید. مسکن‌ها با بی‌حس کردن عصب، موجب کاهش درد در شما خواهند شد. همین موضوع کرخی پوست را طولانی مدت خواهد کرد.
    • به مقدار کافی آب بنوشید. همانطور که آب برای شادابی پوست بسیار مفید است به همان اندازه در تحریک و بیدار کردن عصب فلج شده بسیار نقش مهمی دارد.
    نوشتهٔ پیشین
    دلایل ممنوع بودن رابطه زناشویی بعد از کاشت مو
    نوشتهٔ بعدی
    مهمترین عوارض سیگار کشیدن بعد از کاشت مو

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Fill out this field
    Fill out this field
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    شما باید با قوانین موافقت کنید.

    دکتر آرش نجف بیگی

    دکتر آرش نجف بیگی

    عضو هیات علمی دانشگاه/فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی/عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا

    آخرین مقالات