×

    همه چیز درباره لیزر CO2 فرکشنال

    1. خانه
    2. خدمات لیزر
    3. همه چیز درباره لیزر CO2 فرکشنال
    لیزر فرکشنال

     

    لیزر CO2 فرکشنال یک روش سریع و موثر برای ترمیم انواع مشکلات و ضایعات پوستی است مانند جای ضخم و اسکار، جای جوش، لکه‌های پوستی، چین و چروک و دیگر مشکلات ناشی از افزایش سن.

    لیزر CO2 فرکشنال یک روش موثر برای درمان مشکلات پوستی است مانند رفع جای جوش، جای زخم، چین و چروک‌های سطحی، لکه‌های پوستی و … . همچنین لیزر فرکشنال دی اکسید کربن روشی برای جوانسازی پوست است. خوشبختانه امروزه با پیشرفت فناوری، روش‌های بسیاری برای زیبایی پوست به وجود آمده است. یکی از همین درمان‌ها، لیزر فرکشنال است که بدون نیاز به جراحی، عوارض پیری یا مشکلات پوستی را رفع می‌کند.

     

    عملکردلیزر CO2

     

    از دیگر روش های جوانسازی میتوان به هیدرودرم ‌ابریژن بهترین روش برای جوانسازی پوست اشاره کرد.

    با کمک لیزر CO2 فرکشنال می‌توان لایه‌برداری پوست را انجام داد و آسیب‌های پوستی را در ناحیه صورت، گردن، شانه‌ها و دست‌ها، ترمیم و درمان کرد. البته این روش که حدود دو دهه در حال استفاده است، مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد. در این مقاله به طور کامل به کاربردهای لیزر دی اکسید کربن پرداخته شده است.

    لیزر CO2 فرکشنال: روشی برای لایه‌برداری و ترمیم پوست

    لیزرهایی که در پزشکی برای درمان‌های پوستی به‌کار گرفته می‌شوند به دو دسته لایه‌بردار و غیرلایه‌بردار تقسیم می‌شوند. همچنین می‌توان بسته به ناحیه تحت تابش لیزر، آن‌ها را به دو دسته فرکشنال و غیر فرکشنال تقسیم‌بندی کرد. لیزرهای فرکشنال به این معنی است که تنها بخشی از ناحیه مورد تابش را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به بیان بهتر در لیزر غیر فرکشنال، کل ناحیه‌ای که نور لیزر به آن تابیده شده باشد، مورد آسیب (کنترل شده) قرار می‌گیرد. در حالی که در لیزرهای فرکشنال یا بخشی، دقیقا تنها نقاطی از بافت پوست در ناحیه تحت تابش لیزر، تخریب خواهد شد.

    لیزر های لایه‌بردار، در سطح پوست تخریب سلولی را ایجاد می‌کنند درحالی که لیزرهای غیر لایه بردار، به عمق پوست نفوذ می‌کنند و با ایجاد گرما در بافت لایه‌های زیرین پوست موجب تحریک پوست به کلاژن‌سازی و ترمیم می‌شوند. در واقع لیزر لایه بردار با از بین بردن بافت سطحی پوست، موجب ایجاد لایه‌های جدید می‌شود.

    اگر به دنبال پوست صورتی شفاف و جذاب هستید مقاله لیزر صورت برای از بین بردن جای جوش را از دست ندهید

    آسیب و تخریب بافت پوست به صورت نقطه‌ای، اساس کار لیزر CO2 فرکشنال است. به این کار لایه‌های سطحی پوست جدا می‌شوند و همچنین پوست شروع به ترمیم آسیب‌های لیزر می‌کند. در واقع هنگامی که جای زخم، بخیه و جوش روی پوست وجود دارد و یا به دلیل پیری پوست، چین و چروک‌هایی روی آن به وجود آمده است؛ لیزر CO2 فرکشنال کاربرد پیدا می‌کند. این روش با تخریب کنترل شده لایه‌های سطحی یا اپی‌درم، پوست را به ترمیم و بازسازی خود تحریک می‌کند.

    به این فرایند فتو ترمولیز گفته می‌شود؛ به معنی تجزیه کردن با گرما به وسیله نور یا فوتون‌ها. با تابش انرژی لیزر، لایه‌های سطحی پوست با یک عمق مشخص آب خود را از دست می‌دهند و از بین می‌روند. پس از مدتی پوست با کلاژن‌سازی و تقسیم سلولی شروع به بازسازی و ترمیم خود می‌کند. به این ترتیب یک لایه جدید و جوان از پوست، جای لایه قدیمی را می‌گیرد. به همین سادگی جای زخم‌ها و یا لکه‌های پوستی و چین و چروک یا ترک‌های پوستی ترمیم و درمان می‌شوند.

    کاربردهای لیزر CO2 فرکشنال

    اثرات مثبت ترمیمی و درمانی لیزر دی اکسید کربن را می‌توان در چند دسته کلی خلاصه کرد که برخی جنبه زیبایی دارند و برخی درمانی هستند.

    • ترمیم بافت و اصلاح رنگ پوست: ایجاد یک پوست صاف‌ و یکرنگ و از بین بردن آسیب‌های ناشی از زخم، آکنه یا آفتاب‌سوختگی؛ افزایش تراکم سلولی؛ متناسب کردن اندازه منافذ پوستی با توجه به جنس پوست و میزان چربی آن
    • رفع چین و چروک‌های سطحی، خطوط روی پوست و شل شدگی یا افتادگی پوست: تحریک پوست به کلاژن‌سازی و در نتیجه سفت‌تر شدن پوست در کنار ترمیم و بازسازی لایه‌های پیر پوست؛ لیفت پوست به مقدار کم
    • برداشتن خال، اسکار یا برآمدگی و فرورفتگی‌های پوستی
    • لایه‌برداری ضایعات سطحی پوست: ضایعات پوستی که عمق زیادی نداشته باشند مانند برخی زخم‌ها، زگیل‌ها و لکه‌های پوستی با کمک لیزر CO2 فرکشنال برداشته خواهد شد.
    • درمان آسیب‌های نوری: آسیب پوستی که در نتیجه‌ی تابش پرتوی UV یا فرابنفش نور آفتاب یا دستگاه سولاریوم ایجاد شده باشد؛ مثل هایپرپیگمنتیشن یا لکه‌های تیره‌ی روی پوست که نتیجه آفتاب سوختگی است؛ درمان کی‌لیت (التهاب لب) ناشی از آسیب نوری
    • درمان تلانژکتازی: با گشاد شدن مویرگ‌های زیر پوست، ضایعات عروقی به وجود می‌آیند
    • افزایش تولید فاکتورهای رشد (GAG)، کلاژن‌سازی، انقباض میوفیبریل‌ها و در نتیجه ایجاد سفت شدگی و لیفت پوست
    • در مواردی از بین بردن چروک پلک بالا و رفع افتادگی جزئی پلک به جای انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی

    دیگر ویژگی‌های لیزر CO2 فرکشنال

    لیزر دی اکسید کربن یک روش لایه برداری غیر تهاجمی است یعنی بدون جراحی، زخم یا خونریزی انجام می‌شود. این روش نیازی به بخیه، بستری یا مراقبت‌های ویژه ندارد. این روش نسبت به دیگر روش‌های جوانسازی پوست مانند درم ابریژن یا لایه برداری شیمیایی، اثرات مشخص‌تر و دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد. البته تاثیر لیزر CO2 فرکشنال روی پوست‌های تیره کمتر است و نیاز به جلسات درمانی بیشتری دارد.

    شیوه کار لیزر CO2 فرکشنال

    در گام نخست پوست باید پاکسازی و تمیز شود. وجود عوامل خارجی بر تاثیر لیزر اثر منفی خواهد گذاشت. در صورت حساسیت و یا تحمل پایین فرد نسبت به درد می‌توان از بی‌حسی موضعی استفاده کرد. سپس پرتوهای لیزر با حرکات افقی و عمودی، سطح پوست را جارو می‌کند و تمام ناحیه تحت درمان را پوشش می‌دهد. با تابش لیزر روی پوست، سوراخ‌های ریز میکروسکوپی ایجاد می‌شود که فرایند ترمیم و بازسازی پوست را فعال می‌کند.

    از آنجایی که در این روش تمام ناحیه مورد تابش لیزر آسیب نخواهد دید، درد و سوزش ناشی از لیزر نیز بسیار کمتر از روش‌های غیر فرکشنال است. مشخص است که چون تنها سوراخ‌های بسیار ریزی در سطح پوست ایجاد می‌شود، تمامی گیرنده‌های عصبی، پیغام درد را به مغز منتقل نمی‌کنند. به همین دلیل در برخی مواقع هیچ نیازی به استفاده از داروی بی‌حسی نیست.

    بسته به وسعت ناحیه‌ی تحت درمان و نوع عارضه پوستی، هر جلسه درمانی بین نیم ساعت تا دو ساعت زمان نیاز دارد. همچنین 3 تا 6 جلسه باید لیزر CO2 فرکشنال انجام شود تا نتیجه مورد نظر به دست آید.

    بعد از دو هفته پوست شروع به روشن و شفاف شدن می‌کند. در افرادی که دارای اسکار فرورفته و جای جوش هستند، پس از هر جلسه لیزر درمانی، عمق فرورفتگی‌ها کمتر می‌شود. برای مثال در جلسه چهارم لیزر CO2 فرکشنال، بیش از 60 درصد عمق اسکارها کاهش پیدا می‌کند.

    در افرادی که اسکار و جای زخم خیلی عمیقی دارند، یک دوره 4 جلسه‌ای لیزر درمانی انجام خواهد شد. پس از 6 تا 12 ماه استراحت پوست، دوباره دوره‌های تکمیلی درمان انجام خواهد شد. از بین بردن چین و چروک پوست نیز بین 3 تا 4 جلسه درمان نیاز خواهد داشت.

    آیا در لیزر CO2 نیاز به گذراندن دوران نقاهت دارید؟

    یکی از سوالاتی که پاسخ آن در تصمیم گیری و نحوه برنامه‌ریزی افراد کاندید استفاده از لیزر CO2 موثر است، اطلاع از دوران نقاهت این خدمات زیبایی است. عده زیادی برای جذب افراد به استفاده بی چون و چرا از لیزر CO2، مدعی می‌شوند که استفاده از این لیزر نیاز به رعایت مورد خاصی ندارد و دوران نقاهت آن بسیار کوتاه است!!!

    همین موضوع موجب می‌شود تا بسیاری از افراد پس از لیزر به محیط کار بازگشته و بدون صرف وقت برای نگهداری و مراقبت از پوست، موجب آسیب به نتیجه لیزر شوند.

    پس بهتر است بدانید که دوران نقاهت در این نوع لیزر، در سطوح سطحی، 3 الی 5 روز و در سطوح عمقی 5 الی 10 روز طول می‌کشد و باید در این زمان، طبق نظر پزشک به مراقبت از پوست‌تان بپردازید.

    مراقبت‌های قبل از لیزر CO2 فرکشنال

    • دست کم یک ماه قبل از لیزر درمانی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه کردن، پرهیز کنید.
    • یک ماه قبل از لیزر CO2 فرکشنال، استفاده از محصولات لایه بردار یا جوانسازی پوست با دیگر روش‌ها را متوقف کنید.
    • مصرف داروهایی مانند آسپرین، ادویل و ناپروکسن یا هر نوع داروی ضد التهابی دیگری باید قطع شود.
    • از هر نوع درمان با اسید گلیکولیک اجتناب نمایید.
    • یک ماه قبل از لیزر درمانی، نباید از اپیلاسیون، واکس، موم یا روش‌های مالشی و ساینده پوست استفاده کنید.
    • شاید نیاز باشد چند هفته پیش از جلسه‌ی لیزر درمانی از رتینوئیدهای موضعی استفاده کنید.

    عوارض لیزر CO2 فرکشنال و دوره نقاهت آن

    به طور کلی لیزر دی اکسید کربن فرکشنال یک روش ایمن و بدون عوارض جانبی شدید یا ماندگار است. درد و التهاب پوستی در این روش بسیار کم است. هرچند پس از انجام لیزر قرمز شدن و تورم پوست تا حدی وجود دارد که طبیعی است و به سادگی کنترل می‌شود. اگر این تورم و التهاب آزاردهنده باشد، با کمک داروهای ضد التهاب درمان خواهد شد.

    بسته به نوع عارضه پوستی، گستردگی و شدت آن، لیزر CO2 فرکشنال باید در چند جلسه انجام شود تا نتیجه مطلوب به دست آید. همچنین با توجه به میزان درمان انجام شده، شدت انرژی دستگاه و با نظر پزشک، ممکن است دوره نقاهت این روش بین 4 روز تا دو هفته متغیر باشد.

    خوشبختانه در درمان با لیزر CO2 فرکشنال مانند لیزرهای نسل قدیمی، نیاز به پانسمان پوست ندارید. برای افزایش سرعت بهبود پوست و جلوگیری از التهاب یا عفونت پوستی، کرم‌هایی مانند زینک اکساید، آنتی‌بیوتیک و لوسیون‌های ترمیم کننده پوست تجویز می‌شود.

    چند روز بعد از انجام لیزر درمانی، باید از داروها و پمادهای ویژه‌ی مراقبت از پوست استفاده کنید. از آنجایی که در این روش به پوست آسیب می‌رسد باید در دوره نقاهت به خوبی از پوست خود مراقبت کنید. بهتر است تا جای ممکن از خانه خارج نشوید، فعالیت شدید بدنی نداشته باشید، عرق نکنید و به طور کلی استراحت کنید. خواب کافی و تغذیه مناسب به ترمیم هرچه سریعتر پوست شما کمک می‌کند.

    چند ساعت پس از لیزر CO2 فرکشنال، حس سفت شدن پوست همراه با خارش و سوزش خواهید داشت. ظاهر پوست آفتاب‌سوخته می‌شود و رفته رفته رنگ آن به صورتی همراه با ورم و التهاب جزئی تغییر خواهد کرد. می‌توانید از کمپرس یخ برای کنترل التهاب پوستی استفاده کنید.

    معمولا پس از 2 تا 3 روز این التهاب برطرف خواهد شد. پس از چند روز لایه‌های آسیب دیده پوست شروع به جدا شدن می‌کنند و شما پوسته پوسته شدن پوست را تجربه خواهید کرد. دقت داشته باشید که با آب داغ حمام نکنید. پوست را نخارانید و یا نخراشید. اجازه دهید تا فرایند ترمیم به آرامی انجام شود. معمولا پس از دو هفته، قرمزی و دلمه‌های تشکیل شده روی پوست، از بین خواهد رفت.

    یکی دیگر از مزیت‌های این لیزر درمانی این است که تغییرات رنگی یا بروز لک‌های موقت در پوست در روش لیزر CO2 فرکشنال بسیار ناچیز است و یا رخ نمی‌دهد. البته بسته به میزان انرژی به کار رفته در درمان، ممکن است عوارض گفته شده کمتر یا بیشتر شود.

    چقدر طول می‌کشد تا نتایج درمانی این لیزر ظاهر شود؟

    پاسخ درمانی در ليزر سی فركشنال معمولا پس از 3 تا 4 ماه ظاهر می‌شود. دلیل این امر، کند بودن روند ترمیم و بازسازی پوست است. ساخت پروتئین‌هایی مانند کلاژن یا الاستین نیاز به زمان دارد. در این مدت شما با مراقبت خوب از پوست، تغذیه مناسب و خودداری از ایجاد حساسیت و التهاب در پوست می‌توانید به فرایند ترمیم پوست خود کمک کنید.

    ماندگاری در لیزر CO2 چقدر است؟

    میزان ماندگاری خدمات زیبایی در اقدامات تهاجمی و غیرتهاجمی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ما باید پیش از اقدام برای استفاده از لیزر CO2 فرکشنال، بدانیم که هزینه و زحماتی که برای انجام یک دوره درمان می‌کشیم، تا چه مدت ماندگاری دارد.

    جالب است بدانید که در خصوص اقدامات زیبایی پوست، باید گفت که مدت زمان مشخص و معینی برای آن وجود ندارد؛ چرا که سبک زندگی افراد و نوع پوست و بدن آن‌ها اصلی‌ترین عامل اثرگذار در ماندگاری نتیجه لیزر است.

    بر همین اساس، می‌توان گفت که ماندگاری لیزر در بهترین شرایط چندین سال باقی می‌ماند؛ اما در صورتی‌که سبک زندگی ناسالمی داشته باشید، از مراقبت‌های پوستی مناسب مثل کرم ضد آفتاب استفاده نکنید، دخانیات مصرف کنید و وزن‌تان را کنترل نکنید، نباید انتظار ماندگاری طولانی مدت از لیزر CO2 فرکشنال داشته باشید.

    توصیه‌های پس از لیزر CO2 فرکشنال

     

    • آب زیادی بنوشید تا به فرایند ترمیم پوست خود کمک کنید.
    • تغییرات رنگی پوست به زودی رفع خواهند شد اما در صورت نیاز می‌توانید از مواد آرایشی که حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کند، استفاده نمایید.
    • با کمک لوسوین‌ها و کرم‌های مناسب، پوست خود را مرطوب نگاه دارید.
    • تا جای ممکن از رفتن جلوی آفتاب خودداری کنید.
    • حتما از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
    • روی آن بخش پوست که لیزر کرده‌اید، نخوابید. برای مثال اگر صورت خود را لیزر CO2 فرکشنال کرده‌اید، برای مدتی به پشت بخوابید.
    • اگر پوست دست یا گردن خود را لیزر کرده‌اید، لباس‌های با آستین و یقه تنگ نپوشید تا به پوست شما فشار وارد نشود.
    • کرم‌ها و مواد آرایشی حاوی مواد فعال مانند رتینوئیدها موجب ایجاد تحریک، حساسیت و التهاب پوست می‌شوند و روند درمان را با مشکل روبرو خواهند کرد.
    • از ژل‌ها و لوسیون‌های خنک‌کننده مانند ژل آلوئه ورا برای کمک به کاهش التهاب و ترمیم پوست خود بهره ببرید.

    هزینه لیزر CO2 فرکشنال چقدر است؟

    بدیهی است که اطلاع از هزینه استفاده از خدمات لیزر Co2 به شما کمک می‌کند تا در خصوص استفاده از این خدمات، تصمیم گیری کنید. برآورد هزینه برای استفاده از خدمات زیبایی، مهم‌ترین بخش ماجرا است؛ چرا که شما باید بعد از اولین جلسه درمان، جلسات بعدی را به‌طور مرتب دنبال کنید تا به نتیجه دل‌خواه و موردنظر دست پیدا کنید؛ اما در صورتی‌که برآورد هزینه و تامین بودجه برای تکمیل کردن دوره درمان به درستی انجام نشده باشد، شما ناچار به رها کردن نصفه و نیمه درمان خواهید بود.

    پس سعی کنید از هزینه این خدمات آگاه شوید. پارامترهای تعیین‌کننده هزینه لیزر Co2 فرکشنال، بر اساس نوع دستگاه، تخصص و تجربه پزشکی که از دستگاه استفاده خواهد کرد، خدمات کلینیک زیبایی و فرایندهای دیگر در این حوزه، هستند. شما می‌توانید در زمان مشاوره قبل از لیزر، درخصوص هزینه آن نیز سوال کنید تا به خوبی برای انجام این درمان برنامه‌ریزی کنید.

    چه کسانی برای انجام لیزر CO2 فرکشنال مناسب نیستند؟

     

    • اگر در 6 ماه تا یک سال گذشته درمان با ایزوترتینوئین‌ها (مثل راکوتان) را تجربه کرده باشند.
    • ترمیم زخم‌ها و آسیب‌های پوستی در این افراد به کندی انجام شود.
    • سابقه‌ی زخم‌های کلوئیدی (گوشتی) داشته باشند.
    • سابقه‌ی انجام پرتودرمانی یا دیگر روش‌های جوانسازی در محدوده‌ی مورد نظر و ایجاد التهاب و آسیب به پوست
    • وجود بیماری‌های پوستی مانند ویتیلیگو
    • بارداری و شیردهی در خانم‌ها
    • اگر به دلیل شغل یا سبک زندگی، امکان دوری از نور آفتاب وجود ندارد؛ درمان لیزر برای شما نتیجه بخش نیست و یا مشکلات پوستی شما دوباره برخواهد گشت.
    • اگر سابقه تبخال دارید، نخست باید با کمک درمان‌های دارویی این عارضه کنترل شود تا پس از انجام لیزر درمانی، ویروس تبخال شما فعال نشود.
    • اگر یک تا دو ماه پیش از لیزر درمانی، آفتاب گرفته‌اید یا برنزه کرده‌اید، باید تا رسیدن پوست به رنگ طبیعی خود، صبر کنید. در غیر این صورت لکه‌های پوستی دائمی به وجود خواهد آمد.

    اهمیت مشاوره در کاهش عوارض لیزر Co2 فرکشنال چیست؟

    شما می‌توانید پیش از تعیین وقت برای انجام لیزر Co2 فرکشنال و اطلاع از فواید و عوارض لیزر Co2، از پزشک متخصص درخواست مشاوره کنید. در جلسه مشاوره، پزشک متخصص به کلیه سوالات شما پاسخ می‌دهد. پس سعی کنید تمامی انتظارات، سوالات، نگرانی‌ها از انجام لیزر Co2 را یادداشت کنید و از پزشک بپرسید. در خصوص نحوه مراقبت‌ از لیزر نیز سوال کنید و تمامی موضوعات پیرامون آن را بررسی کنید. با این اقدام می‌توانید بهترین نتیجه را از لیزر مشاهده کنید و به خوبی عوارض احتمالی را کنترل کنید و به رضایت‌بخش‌ترین سطح از این خدمات برسید.

    ضرورت توجه به سوابق پزشکی افراد کاندید استفاده از لیزر Co2 فرکشنال

    همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید، لیستی از افراد مناسب برای استفاده از لیزر و لیستی از افراد نامناسب برای استفاده از آن بیان شده است. بدیهی است که درمیان گذاشتن سوابق پزشکی در زمان مشاوره پیش از لیزر، مهم‌ترین بخش ماجرا است که باید به آن بپردازید. در صورتی‌که پیش از مراجعه (طی دوران زندگی‌تان) از دارو خاصی استفاده کرده‌اید یا درمان خاصی انجام داده‌اید، باید با پزشک درمیان بگذارید. ارائه اطلاعات دقیق از حساسیت‌های پوستی، پیشینه پزشکی و داروهایی که درحال مصرف آن هستید، به پزشک دید بهتری درخصوص شما ارائه می‌کند تا درمان‌تان به بهترین شکل انجام شود. پس به هیچ عنوان سوابق پزشکی را از پزشک‌تان مخفی نکنید و با صراحت درخصوص رویدادهای پیشین با او صحبت کنید و هرجا سوالی داشتید در جلسه مشاوره عنوان کنید. احساس آرامش پیش از انجام کار و دید مناسب برای پیگیری درمان، مهم‌ترین بخش ماجرا است که باید به آن بپردازید.

    نوشتهٔ پیشین
    مدت ماندگاری ژل
    نوشتهٔ بعدی
    کاشت مو در محل سوختگی سر

    28 دیدگاه. ترک جدید

    • با سلام آیا در کلینیک دکتر نجف بیگی پروتکل های بهداشتی برای انجام لیزر به خوبی رعایت میشود؟

      پاسخ
      • Doctor najafbeygi
        دی 20, 1399 2:27 ب.ظ

        با سلام
        بله ، علاوه بر ضدعفونی شدن محیط به صورت مرتب، برای هر مراجعه کننده به صورت جزا پک هایی در نظر گرفته شده که شامل روتختی یکبار مصرف، گان وگیج یکبار مصرف برای لیزر می باشد.

        پاسخ
    • بعد از انجام لیزر co2 فرکشنال برای پف دور چشم احتمال بازگشت پف دور چشم هست ؟ اگه آره بعد از چه زمانی؟ و از نظر شما بهترین درمان برای پف دور چشم که عوارض ماندگار ندارد چی هستش؟
      و هزینه های لیزر co2 فرکشنال به چه صورت است ؟
      و آیا ممکنه بعدها دور چشم لک بزنه؟

      پاسخ
      • Doctor najafbeygi
        بهمن 8, 1399 4:26 ب.ظ

        با سلام
        دوست عزیز co2 فرکشنال درمان مناسبی برای پف چشم نیست و شما حتما باید به صورت حضوری معاینه شوید تا مشخص شود چه درمانی برای شما بهترین نتیجه را می دهد.

        پاسخ
    • سلام من این لیزرو انجام دادم ولی حدود یک ماهو خورده ایه پوستم قرمز شده ونگرانم کرده به نظر شما میره این قرمزی؟

      پاسخ
      • Doctor najafbeygi
        بهمن 13, 1399 5:12 ب.ظ

        با سلام
        دوست عزیز معمولا تا 2 هفته بعد از انجام فرکشنال قرمزی از بین می رود. بهتر است به پزشکتان مراجعه نمایید و این موضوع را مطرح نمایید.

        پاسخ
    • سلام من از لیزر co2براز رفع جای اسکار در قسمت سینه استفاده کردم خیلی میترسم که موجب فعال شدن غدد سرطانی بشه ایا امکانش هست؟

      پاسخ
      • Doctor najafbeygi
        اسفند 2, 1399 3:24 ب.ظ

        با سلام
        دوست عزیز تا به امروز گزارشی مبنی بر اینکه این لیزر عوارضی همچون ایجاد سرطان داشته باشد دریافت نشده.

        پاسخ
    • سلام. خسته نباشید. من یک جلسه لیزر صورت انجام داده‌ام. الآن یک سری فرو رفتگی هایی ایجاد شده اند که قبلا وجود نداشتند.
      میخواستم بپرسم این اتفاق عادیه و ازبین میره یا با جلسات لیزر بعدی ازبین میرن؟
      با سپاس

      پاسخ
      • Doctor najafbeygi
        اسفند 4, 1399 4:26 ب.ظ

        با سلام
        دوست عزیز انجام لیزر فرکشنال برای از بین بردن جای فرورفتگی ها است و نباید بعد از انجام فرورفتگی اضافه شود.

        پاسخ
    • سلام
      من می خوام از این روش برای جای اسکار که وسط دو ابرو هام هست استفاده کنم در واقع یه فرو رفتگی که رنگش به رنگ پوستم هست استفاده کنم به نظرتون این روش مفید واقع میشه واینکه من خیلی در معرض نور آفتاب هستم رنگ این قسمت تیره نمیشه؟

      پاسخ
      • با سلام
        دوست عزیز برای تشخیص این موضوع که چه روشی برای درمان شما مناسب است حتما باید به صورت حضوری معاینه شوید .
        و بعد از درمان حتما باید از ضد آفتاب قوی استفاده کنید ودر فواصل زمانی کوتاه تجدید کنید.

        پاسخ
    • سلام من بعد از یک ماه نیم هنوز رو پوست صورتم لکهای لیزر باقی مونده ایا این طبیعی ؟

      پاسخ
      • با سلام
        دوست عزیز معمولا بعد از دو هفته باید لک ها برطرف شوند در غیر این صورت باید به پزشکتان مراجعه نمایید.

        پاسخ
    • سلام خسته نباشید 🌸 من فرورفتگی (اسکار) تو صورتم دارم که به خاطر جوش هام ایجاد شدند در صورتم .
      الان تو دوره درمان هستم قرص راکوتان مصرف میکنم که دیگه جوش نزنم . دکترم گفته ۴۰۰ تا بخورم و فلا ۱۰۰ تا خوردم آیا میتونم از لیزر co2 فرکشنال برای فرورفتگی هام استفاده کنم ؟؟ یا روش دیگه ای براشون هست تو همین دوران مصرف راکوتان ،؟؟؟؟؟؟؟
      توروخدا جواب بدید خیلی افسردم کردن جای جوش هام

      پاسخ
      • با سلام
        دوست عزیز شما نمی توانید در زمان مصرف قرص راکوتان لیزر co2 استفاده کنید حتی تا چند ماه بعد از قطع مصرف بهتر است درمانهای لیزری نداشته باشید.

        پاسخ
    • آیا این روش برای کودک 5 ساله ای که در ناحیه پشت دست دچار سوختگی شده و جای سوختگی اسکار هست روش مناسبی هست ؟

      پاسخ
      • Doctor najafbeygi
        خرداد 10, 1400 7:23 ب.ظ

        با سلام
        دوست عزیز ایشون حتما باید به صورت حضوری معاینه شود تا مشخص شود آیا خونرسانی در ناحیه سوخگی وجود دارد یا خیر.

        پاسخ
    • سلام آقای دکتر ببخشید من ۱۹سالمه سه ماهو خورده ایه آکنوترن مصرف می کنم الان دیگه فقط قرمزی جای جوش ها مونده (من فقط رو گونم جوش میزدم) یه چند روز پیش رفتم پیش دکترم و گفت که فعلا دوماه دیگه این قرصو مصرف کنم بعد گفت که یه هفته دیگه بیا تا قرمزی جای جای جوشاتو لیزر کنم گفتم که من تو گوگل سرچ کردم و نباید تو این دوره که آکنوترن میخورم لیزر انجام بدم ولی گفت ن مشکلی نداره دستگاه لیزر خارجیه ولی الان که این مطلبو خوندم ترسیدم میشه بگید من چیکار کنم و اگر لیزر کنم چه مشکلی پیش میاد برای پوستم

      پاسخ
      • Doctor najafbeygi
        مهر 3, 1400 4:01 ب.ظ

        با سلام
        دوست عزیز اگر پزشک معالج شما تجربه و تبحر کافی را داشته باشند و نمونه کارهای قبلی ایشان رضایت بخش بوده می توانید انجام دهید.

        پاسخ
    • آقای دکتر بله تو شهری که ما زندگی می کنیم دکتر خوبی هستن ولی خیلی می ترسم چون از وقتی آکنوترن میخورم پوستم خیلی حساس شده در حدی که وقتی بیرون میرم با یکم نور آفتاب دستام قرمز میشه تا چند روز الان می ترسم این لیزرو انجام بدم و پوست صورتم بسوزه

      پاسخ
    • سلام
      من ۵روزه لیزر co2کردم و در ناحیه بالای گونه م خارش شدید دارم که قرمز شده طبیعیه؟یا ممکنه سوخته باشه؟

      پاسخ
      • Doctor najafbeygi
        آبان 25, 1400 5:52 ب.ظ

        با سلام
        دوست عزیز کاملا طبیعی است این مورد و لطفا توصیه های بعد از انجام لیزر را به طور کامل رعایت کنید.

        پاسخ
    • سلام خسته نباشین و وقتتون بخیر. من بخاطر جوش هایی که زدم از دوران نوجوانی منافذ باز و تعداد کمی جای جوش فرورفته دارم.میخواستم بپرسم درمان میشه با فرکشنال؟ و اگه درمان بشه همیشگیه یا جای جوش های فرورفته دوباره برمیگردن؟

      پاسخ
      • Doctor najafbeygi
        آذر 13, 1400 2:38 ب.ظ

        با سلام
        لیزر فرکشنال برای درمان جای جوش های قدیمی بسیار مناسب است.
        و در صورتی که مجدد جوش نزنید فرورفتگی ها مجدد بر نمی گردد.

        پاسخ
    • سلام من لیزر co2 انجام دادم حدود یک ۲۷ روز هست ولی هنوز خیلی قرمز هستم دکترم میگه ۵ تا ۸ ماه قرمزیت ممکنه طول بکشه آیا این طبیعی هست خالهای صورتم هم برگشته

      پاسخ
      • Doctor najafbeygi
        خرداد 1, 1401 4:58 ب.ظ

        سلام لیزر co2 فرکشنال طی 2 الی 3 هفته کامل برطرف میشود. در طول این دوران میبایست مراقبت از پوست خود را به طور کامل رعایت نمایید. از ترمیم کننده و ابرسان مناسب استفاده نمایید و با زدن زینک و ترمیم کننده به طور دایم در طول این مدت اجازه ندهید هیچ گونه نوری به پوست صورت شما وارد شود تا از لک شدن پوست جلوگیری شود . در صورتی که هنوز نتیجه دلخواهتان رخ نداده به مرکزی که لیزر را انجام داده اید مراجعه نمایید .

        پاسخ
    • سلام من لیزر co2ترکیبی انجام دادم الان دوماهه صورتم کلا لک سیاه شده ایا از بین میرن این لکها دکتر میگه سه تا چهار ماهه از بین میره
      شهریور 11, 1402 10:35 ب.ظ

      ……

      پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Fill out this field
    Fill out this field
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    شما باید با قوانین موافقت کنید.

    دکتر آرش نجف بیگی

    دکتر آرش نجف بیگی

    عضو هیات علمی دانشگاه/فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی/عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا

    آخرین مقالات